Coöperatief projectje en Kingsday in België!

27 april 2018 - Gent, België

Daar zijn we weer,
Weer een nieuwe week met veel leuke dingen!

Ik heb heel veel voorbereid voor mijn les woensdag over ruimtelijke oriëntatie. Beetje gestrest was ik wel, gewoon puur omdat ik niet goed wist of mijn mentor het allemaal goed ging vinden wat ik wou doen.
Woensdag heb ik bijna heel de ochtend lesgegeven. Tijdens het bespreken van de opdrachten vond ik heel leuk dat echt alle kinderen heel betrokken naar mij keken en ook echt allemaal stil waren. Ze leken allemaal oprecht geïnteresseerd en achteraf bleek dat ze dat ook allemaal waren. In groepjes van 4 kinderen gingen ze de opdrachten uitvoeren: buiten en binnen. Ook hadden alle kinderen in elk groepje een rol: tijdsbewaker, teamleider, schrijver of de materiaalmeester. Ze werken hier vaker mee, dus dit was voor hen wel bekend en ze vinden het vaak ook heel leuk om te doen. Geen gezeur of gezeik over wie wat ging doen.. nee hoor, was binnen een minuut geregeld.
Na de opdrachten hebben we alles nabesproken en kreeg ik nadien van de kinderen te horen dat ze het zo ontzettend leuk vonden! Aan het eind van ochtend moesten een aantal kinderen mij even een knuffel geven, want 'het was zo'n toffe les, juf Nina!'

Ik vind de dagen bij de kleuters ook steeds leuker worden, omdat ik steeds meer 'mijnen draai' ga vinden in die klas. Ondanks dat ze nog zo klein zijn, ik ze niet altijd versta (want Vlaams en nog zo klein) en ik soms best onwennig kan zijn met kleuters, vind ik ze elke week steeds liever worden en kan ik er elke week steeds een beetje beter mee omgaan.

Ik loop nu wat extra dagen stage op de vrijdag in het 4e leerjaar, omdat ik nog wat moet inhalen en ook gewoon omdat het heel leuk is.. dus zo ook vandaag op Koningsdag. Ik moest van mezelf tóch iets aan Koningsdag doen, dus ik heb maar even een oranje topje aangetrokken met een vestje erover. Zo voel ik me toch nog een beetje 'Nederlander' tussen al deze Belgen. Niet dat iemand het door heeft dat ik daarom vandaag oranje draag, maar dat maakt ook niks uit.

Verder vind ik het ook heel leuk om elke week op de woensdagmiddag in het centrum rond te hangen met de contacten die ik hier heb in Gent. Belgische wafel eten blijft natuurlijk lekker!

Na vanmiddag gaan genieten van een lang weekend, want ja.. Dag van de Arbeid en een brugdag. Hoef pas woensdag weer te beginnen.

Stay tuned,

xxx Nina